poniedziałek, 16 czerwca 2014

Bezglutenowe ciasto z jagodami i truskawkami


Potrzebne składniki:
6 jajek
1/2 szkl mąki gryczanej
1/2 szkl mąki ziemniaczanej
1/3 szkl mąki z amarantusa
1/3 szkl mąki jaglanej
1/3 szkl mąki ryżowej
1/2 szkl ksylitolu lub cukru
1 szkl oleju
1 łyżeczka proszku do pieczenia bezglutenowego
Owoce dowolne. Ja dałam jagody i truskawki.



Sposób wykonania:
Całe jajka wbij do miski. Chwilę ubijaj, dodaj cukier. Ubijaj, aż się cukier rozpuści. Następnie wsyp mąkę z proszkiem i wlej olej. Wszystko dokładnie wymieszaj mikserem. Wlej do wąskiej blaszki. Na wierzch poukładaj owoce. Piecz w temperaturze 180 C ok 45 minut.
Smacznego!


4 komentarze:

  1. Bardzo fajny przepis, zostały mi jagody z nieudanych pierogów bezglutenowych i tym samym znalazły miejsce w cieście z Pani przepisu. Ciasto w piecu pięknie rośnie. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo się ciesze, że smakowało. Moim gościom też zawsze smakuje. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety mi w ogóle to ciasto nie wyszło, całe wylądowało w koszu. Mimo, iż piekłam 45 min, w ogóle się nie upiekło (tylko z wierzchu). Po ostygnięciu jak wyjęłam ciasto z blaszki to całe się rozpłynęło. A owoce nie trzymały się tak jak u Pani pięknie na wierzchu, tylko wszystko poszło na dół.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mi przykro, że to ciasto Pani nie wyszło.Może coś z piekarnikiem nie tak.

    OdpowiedzUsuń