poniedziałek, 8 września 2014

Gofry z cukinii bez mleka i bez glutenu


Chciałam zrobić placki z cukinii ale nie chciałam na patelni na oleju i jakoś wymyśliłam gofry.
Dobra przekąska dietetyczna. Polecam.

 
Potrzebne składniki:
3 szkl zmielonej cukinii
1/2 szkl mąki kukurydzianej
1/2 szkl mąki ryżowej
1/2 szkl mąki gryczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia bezglutenowego
1 łyżka cukru lub ksylitolu
4 łyżki oleju
2 jajka
trochę soli do ubicia białek
Sposób wykonania:
Oddziel białka od żółtek. Białka ubij z solą na sztywną pianę i dodaj cukier. Żółtka wymieszaj razem z resztą składników i delikatnie połącz z białkami. Nagrzej gofrownicę i lekko posmaruj olejem. Wylewaj ciasto i piecz ok. 5-6 minut (długość pieczenia jest uzależniona od mocy gofrownicy). Ja mam 1200 W i piekę 6 minut. Wychodzą bardzo dobre. Można jeść nawet bez dodatków. Smacznego!

1 komentarz:

  1. Juz jestem glodna. Mam nadzieje ze wkroce ich sprobuje

    OdpowiedzUsuń