wtorek, 11 marca 2014

Ciasto kruche z owocami bezglutenowe


Potrzebne składniki:
1 margaryna
1 szkl mąki gryczanej
1 szkl mąki ryżowej
1/2 szkl mąki kukurydzianej
1/2 szkl mąki ziemniaczanej
1/2 szkl cukru lub ksylitolu lub 4 łyżki miodu
1 łyżeczka proszku do pieczenia bezglutenowego
5 jajek
2 łyżki mąki ziemniaczanej
owoce: truskawki, porzeczka czarna, malina (można różne owoce poukładać).


Sposób wykonania:
Margarynę rozpuść w rondelku. Dodaj mąkę gryczaną, ryżową, kukurydzianą, ziemniaczaną proszek do pieczenia i cukier (może być miód lub ksylitol), wymieszaj. Odłóż szklankę ciasta i schowaj do lodówki. Do reszty (jak przestygnie) dodaj żółtka. Wymieszaj i wyłóż na blachę prostokątną wyłożoną papierem. Ciasto może się kruszyć. Ręką rozprowadź na blaszce. Na ciasto połóż owoce. Ja zrobiłam tak, że z jednej strony poukładałam truskawki (miałam mrożone), a z drugiej strony dałam porzeczkę i mrożone maliny. W ten sposób mamy 2 smaki ciasta. Pozostałe białka ubij z 2 łyżkami cukru (może być ksylitol zamiast cukru), jak ubijesz pianę z cukrem to dodaj 2 łyżki mąki ziemniaczanej (chwile jeszcze ubijaj. Pianę wyłóż na owoce, a na nią pokrusz ciasto z lodówki.
Piecz w temperaturze 180 C około 1 godziny.
Smacznego!
Niedługo będą zdjęcia wtedy będzie widać jakie fajne ciasto wychodzi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz