niedziela, 23 marca 2014

Tort Auto bezglutenowy


Potrzebne składniki:
Biszkopt okrągły o średnicy 24 cm
Puszka brzoskwiń(wykorzystasz do środka 1/2 puszki)
Dżem z czarnej porzeczki
Bita śmietana z ok 1/2 l (przepis znajdziesz u mnie w poście z 22 marca 2014)
Czekolada deserowa lub gorzka (bezglutenowa jest z Goplany)
Sok z 1/2 cytryny
Woda


Sposób wykonania:

Podziel biszkopt na 3 części. Zrób poncz z soku z brzoskwiń i soku z cytryny, trochę wody. Peczu ma wyjść tak trochę więcej jak szklanka. Nasącz pierwszy krążek biszkoptu. Połóż na niego dżem. Przykryj następnym krążkiem. Polej ponczem. Połowę śmietany wymieszaj z pokrojoną brzoskwinią. Wyłóż na biszkopt. Przykryj kolejnym krążkiem. Polej poncz na wierzch. Schowaj na chwilę do lodówki. Wyciągnij z lodówki. Odetnij półksiężyc z jednej i drugiej strony tak, żeby pozostał prostokąt na, którego zmieszczą się złączone półksiężyce. Półksiężyce skleić bitą śmietaną. Górę prostokąta posmaruj lekko śmietaną tak aby położone półksiężyce się przykleiły do niego i stworzyły dach auta. Obsmaruj całość bitą śmietaną. Jak będą prześwity to schowaj do lodówki i po wyciągnięciu nałóż drugą warstwę. Koła zrób z okrągłych ciastek, ja dałam delicje. W rondelku rozpuść czekoladę z niewielką ilością masła. Rozpuszczoną czekoladę wlej do papierowego stożka, odetnij końcówkę. Rysuj czekolada na torcie okna, drzwi i inne akcesoria. Efekt końcowy jest fajny. Urodziny mojego chrześniaka i ciocia poszalała. Powodzenia.


2 komentarze:

  1. Świetnie wyglądał i smakował bosko! Cieszę się,że stworzyłaś ten blog. Fajnie,że są zdjęcia(trzeba je dodać do wcześniejszych przepisów),możnaby bardziej wyeksponować gotowe potrawy. I pisz o Waszym codziennym życiu z celiakią,masz o tym bardzo dużą wiedzę. Pozdrawiam serdecznie,do zobaczenia,Ewa B.

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałam i jadłam też inne twoje torty. Wiem,że jedzący nie poznali się, że jest on z innej mąki niż pszenna. Były śliczne i bardzo smaczne. as

    OdpowiedzUsuń